Silke De Win

Silke De Win Kindercoach, Jongerencoach, gezinsondersteuner

Kinder- en jongerencoach Gezinsondersteuner

Profiel

Silke De Win

Welkom! Ik ben Silke De Win, coach voor kinderen, jongeren en hun gezinnen. Ik bied persoonlijke begeleiding voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar die te maken hebben met uitdagingen in hun ontwikkeling. Of het nu gaat om emotionele moeilijkheden, sociaal functioneren of schoolse vaardigheden, ik help jullie samen op weg naar positieve verandering.

Wat ik voor jouw kind kan betekenen:

  • Emotionele ondersteuning: We werken samen aan het begrijpen en omgaan met emoties.
  • Sociale en schoolse vaardigheden: Leren leren, plannen, organiseren en het verbeteren van executieve functies.
  • Faalangst en onzekerheid: Samen aanpakken van piekergedachten en het vergroten van zelfvertrouwen.
  • Leerproblemen en ontwikkelingsstoornissen: Begeleiding bij leerproblemen, ADHD, autisme of andere ontwikkelingsvraagstukken.
  • Begaafdheid: Ondersteuning voor kinderen en jongeren met vragen over hun begaafdheid.

 

Daarnaast ben ik er ook voor ouders die worstelen met opvoedings- of ontwikkelingsvragen. Samen denken, praten, voelen, wandelen, knutselen of soms zelfs zwijgen – alles met het doel om te vinden wat jullie nodig hebben om verder te groeien.

Of je nu als ouder vragen hebt over de opvoeding, of als kind of jongere ondersteuning zoekt, ik bied een warme, veilige ruimte waarin we samen werken aan de uitdagingen die er zijn. Samen vinden we een weg die past bij jullie situatie. Neem gerust contact op!

Praktisch
  •  silke@cura-mc.be
  •  0479/24.98.71
  • Mijn persoonlijke website vind je hier
  • Bereikbaar: donderdag en vrijdag
  • Enkel op afspraak
  • Intakegesprek: 80 € (1u30 min.) (te betalen na elke sessie)
  • vervolgafspraken, verslaggeving: 65 € (50 min.) (te betalen na elke sessie, contant)
  • Huisbezoek, schooloverleg, gesprek met externen: 70 euro + verplaatsingskosten (0.36 euro per km)

 

Annulatie: indien verhinderd gelieve 48 uur op voorhand te verwittigen,
laattijdige annulaties kunnen aangerekend worden.

Opleiding
  • Autisme Centraal Methodiek (Autisme Centraal)
  • De taal van moeilijk gedrag verwerven (K. Van Lommel):
    • Van repressief bestraffend naar preventief ondersteunend werken
    • Constructief begrenzen
    • Straf- en beloningssytemen transformeren
    • Time-Out als Ontladings-Tijd toepassen
  • Coachende vaardigheden (Schoolmakers)
  • Executieve functies (CEGO)
  • Kindercoach (CVA)
  • Sociale vaardigheden bij kinderen (Lies Ledegen)
  • Handelingsgericht werken (2016)
  • Leerkracht Lager onderwijs (2013)